Snel op de fiets een boodschap halen. Soepel door het verkeer manoeuvreren. In huis even een plintje vervange. Fietsen, lopen, bukken, daar denkt u eigenlijk niet bij na.
Tot het moment dat u last krijgt van een zeurende knie, pijn in uw rug of uw chronische ziekte… Herkenbaar?
U vraagt zich af hoe u snel weer alles kunt doen wat u voorheen deed. Of hoe u zo goed mogelijk blijft bewegen ondanks uw chronische ziekte. De fysiotherapeut helpt u te (blijven) bewegen

De fysiotherapeut is de deskundige als het gaat over het menselijke bewegingsapparaat. Hij behandelt patiënten die in het dagelijkse leven belemmerd worden bij het bewegen.

Doel

De behandeling van de fysiotherapeut kan verschillende doelen hebben. Bijvoorbeeld het verbeteren van het bewegend functioneren, het in stand houden ervan en het voorkomen van nieuwe klachten. Soms zal hij ook patiënten begeleiden om met een beperking te leren leven en hem helpen om bijvoorbeeld weer aan het werk te kunnen. Indien nodig kan de behandeling ook in de thuis situatie plaatsvinden.

• Nekklachten (nekhernia, whiplash)
  • Schouderklachten (frozen shoulder, slijmbeurs ontsteking)
  • Elleboogklachten (tenniselleboog, golferselleboog)
  • Polsklachten (breuk, kneuzing)
  • Rugklachten (pijnklachten tussen de schouderbladen, spit, ischias, hernia)
  • Heupklachten (slijtage, slijmbeursontsteking)
  • Knieklachten (meniscus, bandletsel, knieschijf)
  • Enkelklachten (verzwikking)

Fysiotherapie wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekeringspakketten en is vrij toegankelijk. Bij chronische indicatie worden de behandelingen, vanaf de 21ste behandeling, vergoed vanuit de basisverzekering.