Thuiswerken, de ideale zithouding en oefeningen (video)

We werken nog steeds veel thuis. In de praktijk merken we dat veel klachten afkomstig zijn van een verkeerde werkhouding en/of zitplek.

Ervaart u klachten of wilt u klachten voorkomen?
Bekijk dan onze video over nekklachten hierboven. Hierin doen wij een aantal oefeningen voor die u kunnen helpen.

Probeer thuis een goede werkplek in te richten waarbij u de juiste houding aan kunt houden.
Stel indien mogelijk de hoogte van de zitting zo in, dat uw heupen zich iets hoger bevinden dan uw knieën
Stel de zitdiepte zo in dat je een gebalde vuist tussen uw knieholte en de voorzijde van de zitting kunt plaatsen
Stel de rugleuning in zodat deze de rug goed ondersteunt. De lumbaalsteun (de bolling onderaan de rugleuning) moet mooi in uw rugholte vallen
Plaats uw vingers op uw sleutelbeen en laat de arm vervolgens omlaag hangen. Stel nu de armleuning in zodat deze uw elleboog raakt
Stel daarnaast uw bureau qua hoogte zo in dat deze gelijk is aan de armsteun

Probeer ook regelmatig in beweging te blijven. Een kleine tip: zet om het half uur een wekker die u eraan herinnert om even de benen te strekken en uw nek en schouders los te bewegen.

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact met ons op;

Telefoonnummer 053-4358992 | WhatsApp. 06-16907232
info@fysio-debleek.nl | www.fysio-debleek.nl



× Kunnen wij u helpen? Available from 08:00 to 17:00